شهید سیدحسن تاجداران

شهید سیدحسن تاجداران نام پدر : سید تقی نام مادر: رقیه تقی تبار تاریخ تولد :1334/02/01 تاریخ شهادت : 1357/07/17 محل شهادت : بابل وضعیت تاهل : متاهل شغل : اصناف نوع عضویت : مردمی تحصیلات : دیپلم کد شهید : 2010 موضوع شهادت : انقلاب نحوه شهادت : جراحات ناشی از ضرب و شتم ساواک گلزار: شهدای معتمدی

ادامه مطلب

شهید سید حسن تاجداران توسط ماموری که سرباز بوده واهل شهرستان بیجار مورد ضرب وشتم با قنداق و سر نیزه تفنگ قرار می گیرد و جراحت او طوری شدید بود که ایشان را به شهادت می رساند. بعد از پیروزی انقلاب آن سرباز که فامیلی اش اصغری  واهل بیجار کردستان بوده نیروهای انقلاب او را دستگیر و به زندان می اندازند که پس از اینکه پدر گرامی شهید حاج آقا سید تقی تاجداران اعلام رضایت می کند حکم اعدام ایشان لغو و پس از تحمل حبس از زندان آزاد می شود.
این شهید عزیز بعد از عبدالمهدی جایمند (حائری) درعراق  و شهید علی اصغر ناصری در قم و شهید کریم صالح طبری در 17 شهریور تهران(جمعه سیاه) و علی اصغر مخبریان ( سنگ پل ، بابل ) پنجمین شهید بابل و دومین شهید انقلاب در بابل که در 16 مهر سال 1357 در شهرستان بابل به شهادت رسیده است.

نحوه شهادت شهید سید حسن تاجداران
خواهر شهید: در روز دامادی لباسی که برایش تهیه کرده بودن خیلی بزرگ بود ولی پوشیده بود و گفت اشکال ندارد. با اصرار ما رفت لباس خودش را درست کند، دید مردم دارند راهپیمایی می کنند. ایشان نیز رفت داخل آنها، بعد که دستگیرش می کنند او را خیلی زده بودند و او زیر شکنجه به شهادت رسید. وقتی جنازه را آوردند نه می توانستیم گریه کنیم و نه می توانیم با صدای بلند و یا آهسته گریه و زاری کنیم. نمی گذاشتند هیچ حرکتی انجام بدیم. آنها می خواستند به صورت مخفی ایشان را دفن کنیم و خودشان هم حضور داشتند، ولی روز هفت شهید مردم همه امده بودند خیلی شلوغ شده بود پدرم نگران بود که مبادا مامورین بیایند و دوباره با مردم درگیر شوند و باز خون عده ای را بریزند خیلی نگران بودیم ولی پدرم خیلی کنترل کرده بود و مراسم به خوبی تمام شده بود.
شهید سید حسن تاجداران در  تاریخ 17 مهرماه 57 به شهادت رسید و یک روز بعد تحت حفاظت شدید امنیتی خاکسپاری شد

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین53
بازدیدکنندگان امروز 49
بازدیدکنندگان دیروز 212
کل بازدید ها 753981